lördag 25 september 2010
Längesedan
Efter att min stora fina Mac lade av totalt har jag fått låna sonens minidator. Så tacksam för detta, men musten gick nästan ur mig när haveriet inträffade.Nåväl, tills jag får sparat till en ny Mac så duger detta ändå. Regnet det bara öser ner idag ,så det fick bli bullbak.För att späda på tekniska problem, så säer Telia på min mobil att jag överskridit dataöverföringen denna månaden,och jag fattar inte vad det betyder,så imorgon blir det ett besök på Telia affären.Men innan meddelandet från Telia kom så fick jag fram dotterns blogg och även min egen.Jag kollar bloggen och fb det första jag gör på morgonen,så mobilen är nästan lika viktig som datorn. Men nu räcker det för idag. Dags för Aktuellt,kaffe och bulle.
tisdag 4 maj 2010
Michael Jackson's This Is It - They Don't Care About Us - Dancing Inmate...
Fångar på ett fillipinskt fängelse. Tio timmar fick de träna med Michael Jacksons koreograf. Liknande evenemang ingår i deras rehabilitering. Missa inte slutet.
onsdag 24 februari 2010
tisdag 18 augusti 2009
Ovanlig kyrka
ERSKA kyrka, som ligger strax utanför Sollebrunn ,är dels ovanlig till formen ,dels för att den är en av tre likadana i hela landet. Ur brandsynpunkt var det farligt med ett torn i mitten, som i händelse av brand förmodligen skulle rasa rätt ner i kyrkorummet. En ganska smal krokig grusväg rätt in i skogen leder fram till denna vackra byggnad. Bredvid fanns även ett mindre hus, uppmurat av stora stenblock. Vår gissning var att det kunde vara någon form av bårhus, eftersom ett kylaggregat gick hela tiden. Som sagt, en gissning bara. Av de två övriga likadana kyrkor så lär det finnas en någonstans i Västra Götaland, en tredje i Halland.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)